دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1398 - 11:15
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان:

نرخ پوشش تحصیلی در پیش‌دبستانی کلید توسعه عدالت آموزشی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: نرخ پوشش تحصیلی در پیش‌دبستانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد آموزش و پرورش و کلید اصلی توسعه عدالت آموزشی است.
کد خبر : 443839
181.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، سیده هما عقیلی در ارتباط با اهمیت پوشش تحصیلی پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه اظهار کرد: در راستای اجرای بند 16 برنامه اجرایی دوره ابتدایی در سال 98 در خصوص پوشش 100 درصدی دوره پیش دبستانی در مناطق محروم و به خصوص دوزبانه بودن استان، لازم است دوره  آموزش مهارت‌ها در تمامی ابعاد جسمانی، عاطفی، ذهنی، اجتماعی، دینی، هنری، زبانی و بهداشتی، حداقل 2 سال قبل از دبستان آغاز گردد تا دانش‌آموزان آمادگی لازم را جهت ورود به دنیای رسمی آموزش کسب کرده باشند.


وی با بیان این‌که نرخ پوشش تحصیلی در پیش دبستانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد آموزش و پرورش و کلید اصلی توسعه عدالت آموزشی است، گفت: تربیت در این دوره بسیار ظریف و مینیاتوری است و بدین لحاظ مربیان پیش دبستانی باید آموزش‌های تخصصی لازم را در این زمینه طی کنند.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گلستان افزود: شرکت مربیان در دوره‌های آموزشی از طریق ثبت در سامانه ضمن خدمت را به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در کیفیت بخشی به دوره پیش دبستانی است.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته